JORDGUBBAR!

 
Nu börjar det hända saker!
Nu börjar jordgubbar i mitt eget jordgubbsland att mogna:) Det är så kul att ha något eget att odla och det är extra kul när man börjar se det goda resultatet:)
Just nu är det några som inte är riktigt klara ännu men några är härligt röda som en jordgubbe ska vara:)
 
Nu har det gått en semestervecka. Vädret har inte visat sin bästa sida men vi har passat på att göra mycket inne.
Igår kväll var vi ändå ute trots att det regnade. Jag rensade klart uppfarten på ogräs och Stefan klippte några grenar på rosenbuskarna som hängt ner mot gräsmattan. 
 
Träning har varit något jag ägnat mycket tid åt också. Jag har varit på gymmet 3 mornar och checkat in där kl 6.30. Det tycker jag är bra gjort av mig, jag har ju trots allt semester:) Men känslan när jag gjort mitt träningspass där och sedan åker hem och äter en god frukost, ja den är härlig. 
Jag räknade ut igår att jag cyklat totalt 10,5 mil sedan i lördags. 
Så jag är riktigt nöjd med veckans träning!
 
Vi cyklade även en långtur igår. Vi tog med oss cyklarna och åkte ner till Mjösund där vi parkerade. Vi cyklade sedan ut mot Skatan där vägen är som en evigt lång raksträcka som var härlig att cykla på. Det började då dessvärre att ösregna men det var bara att trampa vidare. Vi fortsatte runt så att vi kom fram vid Bergafjärdens camping. Totalt blev det en tur på 2,4 mil på 57 minuter och en snittfart på 24 km/h. Det resultatet är vi riktigt nöjda med.
 
Det var allt.
 
God morgon!
 
 
 
 

Life of Johanna

Härligt, vi skall odla nästa år har vi förhoppning om :)

Ja det skall bli kul med bloggträff

2015-07-11 / 17:29:15
URL: http://lifeofjohanna.se
N

Älska jordgubbar!

Svar: Ja det är riktigt gott och att plocka från ett eget jordgubbsland är lyxigt:)
Marie

2015-07-12 / 15:09:09
URL: http://nouw.com/nathaliemaria
Siri |Diabitfit|

Vad kul med ett eget jordgubbsland, då slipper man ju fundera på besprutningar och sådan skit :D

Svar: Precis. Jag jämförde smaken med en köpt jordgubbe som jag hade i en skål och skillnaden var som natt och dag.
Marie

2015-07-12 / 15:22:43
URL: http://sirinilsson.se/
Carina

Åh!..va härligt!.Det är ju underbart att ha egna jordgubbar!. Det kan man kalla LYX!. :D

Svar: Ja det är verkligen rätta ordet, LYX:) De smakade fantastiskt gott. Jag jämförde med köpta jordgubbar och jag kan lova att det var stor skillnad.
Marie

2015-07-12 / 15:43:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback