SNÖ, SNÖ OCH MERA SNÖ

I går vräkte det ner snö hela dagen!
Så det var bara att ta fram snöslungan och börja skotta hela, långa uppfarten. 
Jag har inte kört den på länge så igår fick Stefan repetera för mig hur den fungerar. Så jag skottade av hela uppfarten och parkeringen själv. 
Vi gjorde även en god insats och skottade åt grannarna också. De skulle åka iväg på eftermiddagen när vi var ute så vi hjälpte dom med detta.
 
Annars igår var planen att vi skulle åka på utflykt ner till Igeltjärn och grilla hamburgare. Men vägen in till sjön var inte plogad så vi fick vända. Vi funderade på vart vi istället kunde åka men vi kom inte på något bra ställe. Så vi åkte upp till Stefans föräldrar och gjorde ordningen maten i ugnen där i stället. Det var trevligt med ett pratstund och en lunch där. 
 
På eftermiddagen blev det en tur till Birsta där vi köpte tändkuber och sköljmedel. Jag köpte även nya träningsskor som jag tänkte blogga om senare.
 
På kvällen kom Stefans systers familj hit och hade med sig kinamat. Det smakade riktigt gott och vi hade det mysigt. 
Till eftterrätt plockade jag fram kladdkakan som jag gjorde i fredags men jag hade nu skurit dom i mindre bitar och till detta åt vi vaniljglass. 
Stefans systerson har sovit hos oss i natt och nu myser han i soffan och spelar tv-spel så nu tänkte jag hjälpa honom med det:)
 
God morgon!

Elin

Älskar snön!

Svar: Jag också...i måttlig mängd:)
Marie

2015-02-01 / 08:57:00
URL: http://ptelin.disciplin.se
Lina - my art & my life

Med en snöslunga hade jag gärna skottat :D

2015-02-01 / 19:43:22
URL: http://shiiwie.blogg.se
malin

Samma visa här, det bara vräker ner! :)

Svar: Ja nu får det räcka med snö här hos oss.
Marie

2015-02-01 / 20:25:40
URL: http://majzans.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback