MISSTAG!

Igår gjorde jag ett stort misstag!
Vi är mycket nöjda med denna bil, Volvo V70 D3 Diesel som vi varit ägare till i ganska exakt 1 år nu. 
Vi stormtrivs med den på alla sätt och vis. Jag älskar färgen och silverramen runt och dieselvärmare är verkligen superbra. Vi ställer in den tid vi ska köra och så är bilen varm tills dess.
 
Men nu till händelsen igår.
Jag har oftast bilen på dagarna till och från jobbet. Då ställer jag värmaren till på morgonen när jag ska fara, kommer till jobbet och ställer den på den tid jag slutar.
På kvällarna när S åker och tränar så ställer han den så att den är varm när han tränat klart. 
Dieselvärmare tar mycket på batteriet så när han kommer hem då på kvällen så sätter vi i kontakten till batteriladdaren för säkerhets skull. Dieselvärmaren har ju då gått mycket under dagen så då har vi lärt oss att det är bäst att ladda på batteriet under natten.
Igår morse, kl 5.30 när jag skulle åka till gymmet så hörde jag något ljud men jag tänkte att det ganska var snö som fastnat under eller nåt liknande. Men när jag nästan kommit in till stan så blev jag aldeles kall i hela kroppen!! Då kom jag på!! Sladden!! Jag ringde till S och fick bekräftat min tanke!! Jo sladden hade han satt i kvällen före.
Så jag vågade inte köra längre med bilen i fall den var lindad runt något däck eller så. Så S fick ringa till hans pappa som fick hämta upp honom här hemma och skjutsa honom dit jag stod med bilen. 
De tittade men såg inte sladden. S skjutsade upp mig till jobbet och tog sedan bilen själv till sitt jobb för att kolla ordentligt hur allt såg ut. 
Under dagen fick jag bilden här ovanför skickad till mig. Gallret är trasigt och så var det lite konsigt med sladdarna till laddaren bakom gallret på något konstigt vis. Så han fick hålla på att skruva med allt ett tag men fick till det till sist.
Misstag gör vi alla men just detta känns så onödigt för när det handlar om bilen så blir det ofta kostsamt när något gått sönder. Nu åker vi dit på att köpa en ny sladd som man kanske tror är billig men inte denna sort och dessutom så behöver vi byta ut gallret. 
Men jag får se det som att jag lärt mig något och att det troligtvis aldrig kommer hända igen. 
På grund av mitt misstag så väckte jag Stefans pappa kl 6 på morgonen som var så snäll som skjutsade in honom till mig. Tack för hjälpen!
 
God morgon!
 
 
 
 
 

Carina

Ja! ibland kan det bli lite tokigt men man lär sej av sina misstag. Det kunde ha varit värre!. Kram Carina

Svar: Klok kommentar för så är det. Man lär så länge man lever.
Marie


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback