BILSERVICE!

 
Igår var det dags för service!
Bilen har nu gått 8000 mil och nu behövde den en genomgång. I alla servicar ingår det alltid vissa saker som måste göras/bytas.
Det var några små saker som vi märkt behövde åtgärdas som vi sa till om när vi lämnade ifrån oss bilen.
Verkstan ringde till S under dagen och de hade också hittat saker som behövde bytas. Jag gillar verkligen inte sådana överraskningar!! Det var bromsklotsarna bak som var helt slitna som behövde bytas! Det var ju bara att låta dom göra det för det går ju inte att köra med trasiga sådana. 
Priset blev dubbelt så mycket än vad vi hade räknat med men nu har vi en nyservad bil vilket känns toppenbra!
 
Logistiken igår blev så här:
Pappa kom ner till verkstaden med sin bil i går morse. När vi lämnat ifrån oss våran skjutsade S upp mig till jobbet med pappas bil. S åkte till sitt jobb. 
När han slutade åkte han till verkstaden, ställde pappas bil där, åkte upp med våran upp till mitt jobb och sedan gick han ner för att åka hem i pappas. 
När jag jobbat klart hade jag alltså en nyservad bil att ta mig hem i.
Tack för lånet av bilen, pappa!
 
God morgon!
 
 
 
 
 
 

Anonym

Tipsar om att jag personligen tycker de är värt de att åka till Timrå å serva i stället

2015-02-27 / 21:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback