MANDALAS FÖR VUXNA

 Jag har hittat ett nytt, litet intresse.
Både min och Stefans syster har dessa målarböcker för vuxna som blivit väldigt populärt senaste tiden. När jag såg deras under julhelgen så blev jag sugen själv på att köpa en. 
Så på annandag jul åkte vi till Birsta på några ärenden och då köpte jag Hemliga trädgården. Det finns olika teman  blandat annat havet men jag tyckte den här passade mig bäst. 
Boken innehåller motiv med väldigt små deltaljer som man färglägger. Syftet är att måla i lugn takt och att finna ro. 
Jag köpte färgpennor med smal spets som behövs till att måla allt det fina och de små detaljerna som finns i boken. 
Jag tycker hittills det är väldigt roligt. 
 
Jag har jobbat måndag och tisdag och nu är det ledigt i fem dagar igen, skönt. 
Sedan sist jag bloggade, i lördags så har jag ännu inte skrivit om julklapparna jag fick. Jag får skämmas lite för det men jag har inte haft någon lust att blogga. Det kommer att komma bilder på klapparna:)
På annandag jul blev det en promenad, en tur till Birsta och sedan på kvällen middag hos Stefans föräldrar med hans systers familj. Det bjöds på julmat men även fläskfilè, potatisgratäng och bearnaisesås. Man plockade det man ville ha. Jag tog lite av varje. Det var gott att bryta av med lite annan mat. Vi spelade även julklappsspelet där både jag och Stefan fick bra utdelning:)
 
På söndagen gick vi en promenad inne i stan efter ån och det härliga vädret som var då. 
På eftermiddagen var vi på bio med grannarna och såg En underbar jävla jul. Den var bra och stundvis rätt så rolig. Den kan jag rekomendera att se. 
Efteråt blev vi bjuden på julmat hos dom. Så det blev det en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med våra härliga grannar. 
 
Jag önskar er alla en bra dag.
 
God morgon!

Anonym

Jag har också den målarboken! Jättemysigt att sitta en stund för dig själv☺.Jag köpte färgpennor som man kan vässa, då kan man även skugga om man vill. Havsboken är också jättefin! Viktor fick med Harry Potter i julklapp☺👍

2015-12-30 / 11:46:48
Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Det är riktigt kul, jag satt med det en hel del i somras när sonen låg på barnkliniken. Det var skönt att fördriva tiden när han var sjuk och sov.

Svar: Ok. Ja målarboken är ett bra sätt att fördriva tiden med eller till att ta det lugnt en stund.
Marie

2015-12-30 / 13:18:24
URL: http://www.saramadeleine.se
Amanda Jona [SPONTAN]

De där målarböckerna är ju så himla mysiga att sitta och måla i :)

Svar: Ja jag är nöjd med mitt inköp:)
Marie

2015-12-30 / 14:47:48
URL: http://spontan.blogg.se
MADDISENJ.SE

Gott nytt år fina du!!

Svar: Tack det samma!
Marie

2015-12-31 / 10:26:19
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback