JULIG LISTA!

Jag tänkte dela med mig av en julig lista som jag hitta hos Malin. Jag tyckte den var så fiffig så här kommer mina svar:)

 

 1. Pepparkakor eller lussebullar?  bakar gärna lussekatter och äter helst det också.

2. Skumtomtar eller knäck? Knäck.
3. Ischoklad eller marsipan? Marsipan..det är kul att göra små söta marsipangrisar till efterrättsbordet.
4. Köttbullar eller prinskorvar? Svårt val men säger köttbullar
5. Julkorv eller julskinka? Julskinka..Så gott på en hårdbrödsmörgås med senap..Mums.
6. Lax eller sill?  Sill
7. Sylta eller pastej? Pastej

8. Paradis eller Aladdin? Aladdin
9. Revbensspjäll eller Jansons?  Det är så gott med varma, saftiga revbenspjäll så det får bli mitt val
10. Glögg eller julmust? Självklart julmust:)
11. Rödbetsallad eller dopp i grytan?  Rödbetssallad, det har jag svårt att vara utan på julbordet.
12. Ris a la Malta eller gröt? Gröt men inte ett måste på julafton
13. Hemma eller borta? Svårt val, jag tycker om att vara hemma i vårt hus men också mysigt att åka till nära och kära
14. Utomlands eller Sverige? Sverige, julen är en tid då jag inte skulle vilja resa utomlands.
15. Ge eller få? Ge, det är så mysigt att se glädjen hos syskonbarnen när det öppnar julklapparna.

16. Mysteriet på Greveholm eller Sunes jul? Sunes jul. Så rolig familj på många sätt.

17. Chokladkalender eller paketkalender? Jag har själv aldrig haft paketkalender då det blivit en trend senaste åren men när jag var liten hade jag chokladkalender och gillade jag.

18. Plastgran eller äkta? Äkta är ju alltid äkta men vi har plastgran och det tycker jag är minst lika fint.
19. Arne Weise eller Ernst?  Arne Weise, är uppvuxen med han på julafton.
20. När vill du att första snön ska falla? I december
21. Har du haft en grön gräsmatta på julen? Inte helt grön vad jag vet men i år verkar det tyvärr bli så:( Snön gör att jag kommer in i den riktiga julstämningen.
22. När är det dags att pynta? Tomtar plockas fram några dagar innan och även granen kläs några dagar innan julafton, den kläddes igår:)

23. Kan du komma på något negativt med julen? Ja att den i år verkar bli grön ute men annars är julen för mig bara positiv.
24. Favorit julfilm?  svårt att säga, ser inte så mycket på film på julen, men sällskapsresan funkar alltid för mig:)
25. Favorit julkalender? Sunes jul
26. Blir du mättad av julen när den är slut eller vill du ha mer jul? Nej när trettonhelgen gör entrè brukar jag vara rätt så nöjd och julsakerna packas ner.
27. När öppnar du dina julklappar? Det beror på när tomten kommer...:) 
28. Favorit juldoft? Jag är inte så mycket för dofter men nybakade lussekatter doftar härligt.
29. Vad framkallar mest julstämning? Snö, julmusik, en lugn och fridfull tid och ett mysigt julpyntat hem.
30. Vad är viktigast med julen? Att barnen får träffa tomten, att få umgås med nära och kära och att få njuta av en mysig tid.

 

God kväll!


Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Kul att läsa :D. Jag älskar verkligen listor :).

Svar: :) Det är första gången jag gör en lista på bloggen men det var riktigt kul:)
Marie

2015-12-20 / 22:41:19
URL: http://www.saramadeleine.se
Emma Grann Fotografi

Mysig lista! :)

Svar: :)
Marie

2015-12-22 / 08:49:37
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback