GODA RESULTAT!

 
Lite god mat har det blivit i helgen!
Igår när vi var bjudna på middag tog jag med mig en hallon-och blåbärspaj. Den var mycket uppskattat av både vuxna och barn. Jag fick mycket beröm för den och sånt är alltid roligt.
 
Idag gjorde vi hemmagjord pizza till middag. Vi har alltid varit lite bekväma och köpt färdig pizzadeg förut. Ni som känner mig och vet att jag gillar att baka kanske tycker det är lite konstigt. Men vi har helt enkelt tyckt att den deg vi köpt varit helt okej.
Men idag bestämde jag att vi skulle göra egen deg. Det är ju alltid lite pyssel med egna degar. Men jag kan lova att vi kommer göra egna degar fler gånger för det blev verkligen gott och så stor skillnad på smaken. Vi gjorde även egen tomatsås. Jag hade annanas, svamp, ost, skinka och tomatssås på min. Till detta hade vi vitlökssås, mums!
 
Vi har shoppat lite idag på Birsta och vi har även varit en sväng på stan.
Jag har cyklat mina 4 km som var kvar av veckans mål på 5 mil. 
Gräset har även blivit klippt idag. 
 
Sammanfattningsvis har vi haft en bra helg med trevliga kvällar med goda vänner i fredags med god mat och mys och surr framför tv:n och igår middag hos Stefans syster.
Vi har fått mycket gjort hemma och även gjort det vi har känt för, för stunden.
 
Nu blir det tv!
 
God kväll!

Amanda Jona [SPONTAN]

Men åh vad gott!

Svar: Ja allt var gott:)
Marie

2015-08-31 / 13:03:41
URL: http://spontan.blogg.se
Malin Wederberg

Mums :D

Svar: Ja allt smakade mycket gott:)
Marie

2015-08-31 / 23:14:28
URL: http://darksess.com/
MADDISENJ.SE

Åh så mycket gott du bjuder på!

Svar: Tack:)
Marie

2015-09-01 / 08:59:28
URL: http://maddisenj.se
Carina

Hejsan! Nu har vi kommit in i September då!... Höst!. Det var en bra gå bort present. Pizzan såg mycket go ut!. Att göra egen pizza är roligt!. Du får ha en härlig Onsdag!. :D

Svar: Ja idag har det verkligen blåst höstlika vindar här så nu känns det som att hösten är här på riktigt. Ja det är roligt att göra egen pizza och så är det så gott ju:) Jag önskar dig en trevlig kväll:)
Marie

2015-09-02 / 12:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback