MYSMIDDAG UTE!

 
 
 
Vi avslutade gårdagen med mysmiddag!
Vi gjorde iordning korv, potatis, köttbullar och stekt ägg hemma och packade det vi behövde för måltiden och matlagningen. Vi åkte upp till Södra berget till en stuga bortanför Ängen. Det är en bit att gå men det var det bästa stället att vara på när det regnade som det gjorde igår. 
Det var så mysigt att det regnade för vi kunde värma oss över elden. Det gick så smidigt att steka den mat vi hade med oss och det smakade riktigt gott. 
 
Vad gjorde vi annars igår då?
Jo det blev en fullspäckad dag. Vi började på förmiddagen att städa. Stefan fixade med kablar medan jag städade sovrummet, plockade och städade på övervåningen och gjorde fint. 
Sedan åt vi lunch och åkte sedan ner till Lindbloms för att kolla på lite cykelgrejer till Stefan. 
Efter det åkte vi direkt ut till Birsta där vi tittade runt på ännu mer cykelgrejer, vi fikade på Ikea och så var vi in på Myrorna som har öppnat där ute. 
Jag har väl aldrig var särskilt intresserad av second hand och att handla kläder har inte riktigt varit min grej. 
Men för länge sedan köpte jag en jeans kjol där som var helt ovanvänd. igår hitttade jag en söt klänning för 65 kr som jag inte kunde låta bli att köpa. Jag kan ta bild på den senare. Vi köpte även en annan söt grej som jag lägger ut bild på senare.
Det var så mycket folk och bilar på Birsta igår. Det var ju i för sig löningshelg och att några nya butiker nyligen öppnat lockar kanske folk att shoppa.
När vi kom hem fortsatte vi med städningen. Vi torkade ur kylen, gjorde rent ugnen och skrubbade duschen ordentligt och städade båda toaletterna. 
Så nu är det riktigt fint och fräscht här hemma.
 
På kvällen lyxade vi till med lite gurka och morötter som vi dippade med dipmixen Holiday. Den är riktigt god. 
 
Nu ösregnar det så vi får se vad denna dag har att erbjuda.
 
God morgon!

Oslofru

Myspys! :D

Svar: Ja det var så mysigt.
Marie

2015-04-26 / 09:35:21
URL: http://www.oslofru.com
Hanna Karlsson

Vilken mysig utflykt!

Svar: Ja det var riktigt mysigt.
Marie

2015-04-26 / 10:55:18
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Carina

Ni hann med mycket igår!. Kvällen såg ut att ha varit mycket härlig!, med mat över öppen eld!. Ha en riktigt bra Söndag!.

Svar: Ja det är skönt när man hinner med mycket på helgerna tycker jag.
Marie

2015-04-26 / 12:11:06
fanny ahlm - hörselskadad

ja verkligen =D

2015-04-26 / 13:46:03
URL: http://nouw.com/ahlm
Linda

Det låter mysigt! :)

Svar: Ja det var det:)
Marie

2015-04-26 / 17:43:48
URL: http://adnilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback