HAVREFLARN

Dessa kakor var väldigt goda!
Igår när jag och grannen bakade så hade hon ett recept på havreflarn med smörkräm emellan.
De blev så goda och jag tog receptet och jag måste baka dessa ganska snart. De var enkla att göra och det var roligt att baka något jag aldrig bakat tidigare.
 
När jag bakar bullar brukar jag rulla degen. Det gjorde vi även igår men grannen gjorde även snurror. Det vill jag prova nästa gång jag bakar bullar:)

Finska pinnar har jag aldrig bakat. Kanske något till nästa kalas här hemma?
Jag gjorde en sats med kärleksmums. Jag gjorde en dubbel sats och jag gräddade denna gång i en långpanna. Jag brukar grädda i en form med höga kanter. Det fungerade kanonbra i långpannan.
 
Vi bakade även syltkakor. Jag brukar alltid få till degen så bra. Men denna gång blev den för torr så att när jag skulle jag hålet i mitten så sprack degen i kanterna. Men de smakade minst lika gott så det kändes ju bra.
 
God kväll!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback