KNÄCKTIPS!

Jag gjorde mera knäck igår!
Det var så roligt så jag kunde inte låta bli.
Jag skrev sist om mina små tips men jag vill gärna förmedla dom igen så här kommer dom.
 
Pensla brickan med olja innan du placerar ut formarna så står dom stadigare.
 
Lägg i en termometer i smeten. Jag kokade min smet till 125 grader men det är efter tycke och smak hur man vill ha sin knäck.
 
Jag la i mandeln i formarna innan jag hällde i smeten. Hålet i flaskan som jag häller smeten med är för litet för att mandeln ska kunna åka igenom. Därför valde jag att göra så här istället.
 
Här kommer mitt sista och bästa tips. Använd en sportflaska när ni ska fylla formarna. Det blir inget spill och det är så smidigt att hälla från den. 
Men tänk på att flaskan blir väldigt varm så använd grytlappar när ni häller. 
 
Ja detta var mina knäcktips!
 
God morgon!
 
 
 
 
 
 
 
 

Elin

Vad smart! Speciellt det med oljan på fatet och att hälla ur en sportflaska, ska absolut testa!

2014-12-14 / 08:49:01
URL: http://ptelin.disciplin.se
olivias | mode, foto & vardag

mums!

2014-12-14 / 10:23:57
URL: http://olivias.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback