HELGEN!

 
 
Helgen har gått fort!
Jag började dagen igår med att baka till kalaset hos Stefans syster igår. Jag fick frågan om jag ville baka något tills dess och självklart ställde jag upp på det!
Det blev en kladdkakecupcakes med grädde och hemmagjorda chokladdekorationer. Det blev även en småkaka med nötter och choklad. Allt var mycket uppskattat och gott betyg fick jag.
Så på eftermiddagen tog jag med mig bakverken till kalaset. Det bjöds även på tårta och andra små kakor. 
På kvällen bjöd vi hit Stefans morbror på middag, grillad pepparbiff med potatisgratäng, ugnstekta morötter, pepparsås, sallad och vitlöksbröd.
 
Vi åkte även ut till Junibosand och Löran för att kolla på lysnatta.
Det är en tradition varje i år i augusti efter kusten för att inviga hösten. Vi har varit till dessa två ställen tidigare i år och då har det varit mycket ljus och marschaller som lyst upp höstmörkret. Men igår blev vi besviken för att det var riktigt dåligt på båda ställena.
Men det lilla som lyste var fint.
 
Idag har vi varit ute och grejat hela dagen. Vi har tagit bort rosenbuskarna och täckt igen groparna med grus och jord. 
Vi har grävt och grejat för att få bort den stora grushögen som är med i vårt murprojekt ute. Det blev ändå mycket grus kvar som vi nu har lagt i en fin hög bakom vedboden för att använda det när vi ska göra iordning utanför vedboden framöver.
Stefan har gjort ett fantastiskt jobb i helgen med projektet med muren och gått med paddan och plattat till parkeringen och andra små ställen.
 
Jag tog en cykeltur i eftermiddag. Jag har inte cyklat något sedan ryggskottet så jag tog det lite försiktigt men det kändes bra. Så nu blir det mer cykelturer i veckan.
 
Det blev en snabbstädning av sovrummet ikväll och byte av sängkläder och tvättmaskinen snurrar för fullt. 
 
Ja det var våran helg det här. Vi har hunnit med så mycket.
Den har gått fort och en ny vecka står för dörren.
 
God kväll!
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback