GRILLA MED BRA MINNE

Som jag har längtat!
Att grilla på våren och sommaren är nog bland det bästa jag vet. Det är så himla gott!
Vi bestämde igår morse att vi skulle grilla till middagen. När vi åkte hem från träningspasset på förmiddagen så hade jag ett svagt minne av att vi slängde grillgallret när vi ställde in grillen för vintern, för att det skulle bli av att vi skulle köpa ett nytt nu när vi tog fram det igen. Det gamla var så ingrott i smuts från maten att det inte gick att få rent i den utrstäckning vi önkade. Mitt minne stämde bra, inget galler hade vi.
Så det fick bli en tur ut till Bauhaus där vi köpte ett nytt galler.
 
Vi grillade både fläskkarrè och fläskfilè och gjorde foliepaket med morötter, kålrot och paprika. Vi gjorde även en kall sås på turkisk yoghurt, chilisås, samba olek och salt och peppar och majonäs.
Även grilloljan gjorde vi själv. Den innehöll soya, matolja, dragon, vitlök och vinäger.
 
Till detta drack jag en cider.
 
Glad påsk!
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback