STOCKHOMSHELG!

Helgen i huvudstaden har varit kanonbra:)
Vi böjade med att gå på Skansen på fredagen. Vi kollade på djuren och gick runt och titade på att folk som var och där och som åt picknick i gräset.

Men allra först när vi kom dit titade vi på det traditionella midsommarfirandet som de brukar ha där. Det var riktigt mysigt och trevligt att se stången resas och med allt de hade ordnat med runtomkring med dansare, folk som reste stången och musiker.
Vi var på Skansen ganska länge. Vi åkte sedan till hotellet och gjorde oss i ordning för att ta oss in till stan och äta. Vi fick plats på en mysig restaurang i gamla stan på en uteservering där.

På lördagen åkte vi först en båttur runt Djurgården och sedan åt vi picknick i gräset på Djurgården. Där var vi några timmar och bara slappade.
Vi åkte till hotellet och gjorde oss klara för middag och en kväll på Gröna Lund. Det var en trevlig kväll med lite spelande på olika hjul, kollade på folk och njöt av kvällen. Jag vann andra pris på ett av hjulen:)

Igår innan vi åkte hem gick vi på stan och kollade runt lite i affärer och tog oss till ett köpcentrum i Bromma.

Vid 14.30 började vi rulla hemöver.

Vi hade en mycket bra helg. Jag kan gärna tänka mig att åka till Skansen igen och fira midsommar där. Det var riktigt bra.

Nu börjar snart nedräkning till semestern.