NU ÄR JULEN SLUT, SLUT, SLUT....

....Nu har granen kastats ut, ut ut!
Ja nu tycker vi att julen är slut. Helgerna är snart över och jag kommer in i vardagsrutinerna igen, härligt.
Jag orginserade om i julkartongerna nu idag när vi tog ner allt pynt, ljusstakar och gran. Vi färgsorterade alla julgranskulor som ni ser på bilden. Det blir så mycket enklare då nästa år när allt ska upp igen. Vi rensade och slängde lite saker som var trasigt och så.
Så det är så skönt nu när allt är nerplockat. Tänk vad man ser fram emot julen med all belysning och pynt. Men när julhelgen är över så känns det bara skönt när man snart får plocka ner allt.
Så det pysslade vi med på förmiddagen och städade undan och gjorde fint uppe.
När vi hade ätit lunch åkte vi in en snabb sväng på stan och gjorde två ärenden.
För Stefan blev det hockey på tv på eftermiddagen, jag plockade undan pyntet till mina julkransar och åkte och fotade.
Nu ikväll har vi städat lite nere, tagit toaletten och pannrummet ordenligt. Det som är kvar tar vi i morgon.
 
Nu blir tv och mys resten av kvällen.
 
God kväll!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback