BAKA KAKA

Kärleksmums!
Det bakade jag igår. Det var så längesedan jag bakade. Det har ju varit så bra väder i sommar och då har jag inte velat stå vid bakmaskinen. Men igår var det regn och rusk och det är perfekt bakväder:)
Bilden är tagen med macroobjektivet och den nya ringbilxten vi köpte. Jag är så nöjd med den. Det blir bra bilder och bra ljus.
Jag bakade även en lime-och citronkaka igår. Det är först en degbotten. Sedan gör man en fyllning som man häller ovanpå. När jag skulle göra det så var formen med lösbtagbar kant inte tät så fyllningen rann rakt igenom! Så när vi var på Birsta igår köpte jag en ny på Ikea. Det blev även burkar och värmeljus i påsen:)
 
Så igår fick vi mycket gjort, en del såna saker som man tänkt länge måste göras men inte ha blivit gjort. Vi köpte till exempel en dörrstopp till ytterdörren så inte den går att smälla igen med världens kraft.
 
Nu får vi se vad söndagen har att erbjuda.
 
God morgon!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback