HÖSTKRANS

 
En höstkrans blev det igår!
Jag har under veckan testat att göra kransen i olika material.
Själva stommen har jag gjort av tidningspapper, plastfolie och tejp. Jag gjorde en rulle av tidningspapperet som var 1 meter lång. Jag tejpade skarvarna så att den håller bättre. Jag lindade sedan hela rullen i plast och formade rullen till en ring.
Jag har provat att täcka kransen med mossa och lönnlöv men lyckades inte så bra med att täcka kransen på ett bra sätt. Jag fortsatte att leta inspiration och hittade en som hade täckt sin krans med Töja. Jag provade det och det fungerade väldigt bra. Ett tips är att använda grön ståltråd som finns att köpa i blomsteraffärer. Den är formbar och smidig att hålla på med.
Hjärtana har jag gjort själv, gjutit och målat dom i guldfärg som jag unnade mig att köpa igår. När jag gjöt hjärtana satte jag dit en hängare. När de hade stelnat klart satt hängaren fast bra. Hängaren gjorde det enkelt att få hjärtana att sitta bra på kransen.
Jag dekorerade den med kottar och rönnbär.
 
Jag är mycket nöjd med resultatet.
 
God morgon!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback