LÖRDAG

 Nya äggkoppar.
Igår när vi var på Birsta en sväng köpte vi dessa fina äggkoppar. Det var rea och vi sprang på dom. Så vi passade på. Det är alltid kul med något nytt.
 
Idag har det varit en härlig dag.
Vi tog det lugnt på morgonen, städade och plockade lite. Det är alltid skönt när det är städat och fint när helgen börjar.
Sedan åkte vi ner till Kvissleby och jag köpte lite smågrejer. Bild på det kommer sedan:)
Det blev även en tur till Birsta. Vi kollade på lite olika saker. Vi kollade på en ny dammsugare som vi kan ha nere. Den vi har där börjar bli dålig.
Vi var in på Biltema och köpte bättre isskrapor till bilen. Jag skulle skrapa bilen här om morgonen och jag fick skrapa länge för att få bort all is på grund av att skrapan var väldigt klen och dålig. Så nu har vi köpt en vanlig, enkel plastskrapa.
Det blev även en tur till Birsta city. Där träffade vi på syrran och min yngsta systerson:) Han satt och åt lunch, pannkaka med sylt och grädde. Det tyckte han var väldigt gott. Han hade även klippt sig sen sist vi sågs. Så han såg äldre ut:)
Innan vi åkte till stan igen köpt jag billig frukt på Ica Maxi. Jag fick mycket frukt för lite pengar. Det är alltid bra det. Annars kan frukt vara ganska dyrt tycker jag.
 
När vi kom till stan åkte vi på Biteline och pizzabuffè där. Det var riktigt gott och proppmätta blev vi.
Vi åkte sedan och hämtade mamma och pappa och vi åkte hem till oss och tittade på Hockey. Modo mötte Brynäs borta och vann i förlängning. Det gjorde pappa extra glad:)
Vi bjöd på gott fika, hallon- och blåbärspaj, chokladmuffins och hallongrottor.
 
 
 
Nu är det snart dags för "så mycket bättre".
 
God kväll!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback