IS


Lördagen.
Då inledde vi dagen med en städning. Det behövdes. Snart är det dags för en vårstädning men det får vänta ett litet tag till.
När vi var klara med det packade vi lite saker och for till stugan där mamma och pappa är i helgen. Vi blev bjuden på hemmagjorda hamburgare med goda tillbehör. Jag hade bakat en hallon och blåbärspaj som smaskade i oss. Den blev riktigt bra denna gång. Resultatet av mina bakverk är så olika ibland men denna gång lyckades jag bra:)
Vi hjälpte dem att sätta upp solskyddspersienner på altanen. Det var mycket pyssel men nu sitter dom på plats.
Vi for hem vid 16-tiden. Vi åkte till Ica maxi och handlade lite och sedan blev det en slökväll framför tv:n och melodifestivalen.

Fredagen.
Jag tänkte beskriva det som vi hade tur med som jag skrev om igår.
När vi kom hem från jobbet i fredags var det som en isgata på vår uppfart. Vi har en ganska lång och stor uppfart och så är det lutning på den.  Så det gick inte att gå någonstans utan att känna sig som bambi på hal is.
Vi provade att köra upp bilen men kom inte långt. Bilen började glida bakåt och hamnade på tvären. Stefan gjorde ett försök att backa ut på gräsmattan vilket gjorde att bilen snurrade ett kvarts varv så nosen hamnade framåt och vi kunde sakta glida ner. Vi ställde då bilen några meter upp på uppfarten där det är platt. Vi tände lysena på bilen, hämtade det grus vi hade hemma och började grusa. Efter en stund ser jag hur bilen av sig själv börjar glida bakåt! Vi springer båda två för att försöka hindra detta och som tur var stannar den av sig själv bredvid brevlådan. Vi hade en väldig tur att bilen inte tog någon skada.
Så projektet i helgen har varit att ordna sand och sanda uppfarten och det har vi nu gjort.

Nu är det dags för frukost.

God morgon!


Lisa

sv: tack så jättemycket! De är gjorde i sockerpasta och de röda strecken är målade med ätbar penna :) Kram

2012-03-04 / 08:37:57
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback