CAKE POPS!






Cakepops.
Det är något som jag länge velat prova att baka. Det var busenkelt och pyssligt. Jag mixade ett paket ballerina kladdkaka och philadelfiaost så det blev en jämn smet. De fick sedan stelna i kylen en stund. Jag smälte sedan mörk choklad som jag doppade cakepops-pinnarna i som fungerar som fixering så inte bollarna ramlar oss. De fick sedan stelna i kylen en stund till när jag stuckit pinnarna i bollarna. Jag smälte sedan mörk choklad som jag sedan doppade bollarna i. Nästa moment var att strö på strössel. Jag valde ett lätttuggat strössel i olika smaker och färger. Jag knöt sedan rött sidenband runt pinnarna som gjorde att de blex extra fina:)
Guldbollarna blev Stefans favorit:)
Mina cakepops var mycket uppskattat av de middagsgäster vi haft ikväll:)
Till middag bjöd vi på kycklingpaj som vi inte gjort förut och den blev riktigt god.
Annars idag har vi gjort lite av varje. Vi har tvättat, Stefan har tvättat bilen, fyllt på pellets och jag har grejat på med lite andra saker här hemma.

Nu blir det tv.

God kväll!

God kväll!

Lisa - Kreativ bakning ♥

sv: Vilka fina cake pops du har gjort! :)

2012-04-01 / 13:07:33
URL: http://muzicmecupcake.blogg.se/
Fnulan

Ska testa jag med, i ett annat liv =)

2012-04-01 / 21:30:21
URL: http://fnulan.se
Ann-Sofi MATSAFARI

Jättefina cakepops! jag har aldrig gjort sånna själv men har satt det på min göra lista för framtiden;)

2012-04-03 / 22:34:52
URL: http://matsafari.matmolnet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback