MIDSOMMARDAGEN!

Den här bilden tog jag på midsommarftonskvällen, fin va?
Igår fick vi väldigt myckt gjort här hemma. Vi var hemma hela dagen och grejade. Vi började med att rensa stuprören som var full med kvistar och annat. Stefan klättrade på stegen och spolade rent med vattenslangen.
Stefan klippte gräset och jag rensade i stenrabatten vid väggen vid uppfarten. Jag brukar göra det en gång om året och det blir sådan skillnad. Stenarna kommr fram mycket bättre. Förra året hittade jag en stor groda under en av stenarna. Det var ingen trevlig överraskning! Men jag tog bort den och tänkte inte mer på det. Igår när jag höll på kände jag plötsligt något mjukt. Jag gick och hämtade Stefan och han lyfte på stenen. Där låg en padda!! Det var heller ingen trevlig syn! Stefan fraktade bort den och jag fortsatte att rensa klart. Som tur var hittade jag inga fler överraskningar.
 
En cykeltur uppför Södra Berget hann jag också med. På kvällen åkte vi till Bergafjärden och gick en promenad där.
 
Ja det var våran lördag det. Det är alltid skönt att få mycket gjort.
 
God morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback