systersonsmys

I fredags kom min äldsta systerson till oss!
Han kom vid 12-tiden och vi började med att äta nygräddade våfflor med hela hans familj. Det var populärt hos båda mina syskonbarn:)
Han ville så gärna åka och bada för det var en fantastisk dag med sol och värme. Så vi packade badväskan och åkte ner till Dyket. Det var riktigt varmt i vattnet. Han var så duktig i vattnet och simmade och hoppade från bryggan hur många gånger som helst:) Vi badade och köpte glass och hade det så kul tillsammans!
När Stefan slutade jobbet åkte vi och hämtade honom och sedan åkte vi till en pizzeria och åt middag. Kebabtallrik gick hem hos 7-åringen som i flera dagar hade tänkt ut vad han ville äta:)
Sedan hade vi bestämt att vi skulle åka och spela minigolf. Det var jätteroligt och det var bra banor men det är lite svårt också. På några banor fick jag färre en fyra slag:) Man har 7 slag på sig och det fick jag tyvärr på ganska många, haha!  7-åringen var duktig och kämpade bra. Stefan fick minst slag och vann av oss tre:)
Efter golfen ville det hyras film så då åkte vi ner till stan och gjorde det och åkte hem och tittade på Rosa Pantern. När den var slut gick vi ut och spelade lite crocket och fotboll men myggen ville gärna äta på oss så det blev bara en liten stund ute. Vi gick in och slog på tv:n och då var det en Jönsonliganfilm som vi tittade på. Sedan blev det läggdags.
Igår förmiddag åkte vi till labyrinten i Svartvik som han pratat om att han ville göra. Vi sprang runt där och jagade varandra och tog tid på varandra hur lång tid det tog att springa runt där inne.
Vid 12-tiden träffade vi syrran och yngsta systersonen på stan och vi åt lunch med dom. Vi gick runt i några affärer och sedan åkte Stefan och jag iväg.
Så vi hade en jättetrevlig och mysigt besök av min äldsta, underbara systerson:)
 
Idag ser vädret ut att bli ganska tråkigt och trist så vi får se vad den har att erbjuda.
 
God morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback