ÖSTERSUND!

Idag har vi varit i Östersund.
Vi åkte tidigt i morse. När vi kom fram åkte vi till turistbyrån och hörde oss för vad det fanns att se och göra i Östersund.
Så vi åkte först till Frösön där vi kollade runt lite, stannade till vid ett utsiktstorn och några andra små ställen som vi fick tips om.
Vi åkte sedan och letade upp ett fint ställe där vi kunde äta våran lunch som vi hade med oss. Vi satt vid vattnet och det var ett mysigt ställe. Lite av vattnet syns bakom Stefan:)
När vi var mätta och belåtna åkte vi till ett köpcentrum som jag inte var så väldigt imponerad över men det var ändå roligt att se nåt annat än Birsta:)
En glass på stan blev det också:) Det var riktigt god mjukglass och jag valde polkagris strössel och det fick även bli lite te i den smaken från samma butik. Den kanske jag provar redan i morgon till frukost.
Det finns även en outletbutik för smycken i Östersund som jag hört talas om av en kompis. Så den besökte vi och ett halsband följde med mig hem:)
Vi gick ett tag på affärer och i stadskärnan. Efter några timmar där var vi nöjda och började åka hemöver.
Vi är mycket nöjda med vår utflyktsdag och Östersund verkar vara en fin och bra stad med en mysig och trevlig stadskärna.
 
God kväll!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback