JULAFTON

 

 
Julafton firade jag hos min syster.
Jag kom dit lagom till Kalle Anka på tv. Det vill jag gärna se varje år. Det är en tradition som helst inte rubbar på.
Min äldsta systerson satt och myste och såg det med oss. Minstingen i familjen sov ute i vagnen men vaknade lagom till det var baloo på tv.
Vi åt god julmat med en massa gott och varje år blir man alltid aldeles för mätt på julafton men gott är det med all god mat och allt godis man stoppar i sig:)
Vid 18-tiden kom Tomten och knackade på. 8-åringen hade väntat hela dagen och blev glad då han äntligen kom. Minstingen han har inte träffat tomten någon gång förut, jo förra året men då var han 7 månader så det minns han inte så mycket av. Igår när han kom blev han först rädd men med en napp och mammas knä gick det bra.
Många fina paket hade tomten med sig. När han hade varit till oss skulle han besöka fler barn på gatan så tomten smög runt ute och kastade snö. Det tyckte mosters yngsta gounge var spännande att titta på och kollade efter han i fönstret.
Vi vuxna spelade paketspelet istället för att ge varandra julklappar. Jag fick med mig marchaller och en stegräknare.
Jag åkte hem vid 20-tiden. Då åkte jag upp till Stefans syster där Stefan firat jul. Vi åkte hem hit, jag, Stefan, Stefans morbror och mamma och pappa och såg på Svensson, Svensson.
 
Tack så mycket för alla julklapparna och för en trevlig och mysig julafton!
 
God fortsättning!
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback