ÖLANDSPRYL

Denna var ett av de få inköp vi gjorde på Öland:)
Vi har länge saknat en mjölkkanna här hemma. Stefan brukar inte ha mjölk i kaffet men när vi har främmande och vi serverar kaffe så har vi inte haft något att servera mjölken i. När vi var på Öland fanns det en keramikfabrik i orten vid brofästet. Där gick vi in och tittade och hittade denna fina. Vi är jättenöjd med den.
 
Annars har vi haft en bra helg hittills. Igår var vi bjuden på middag. Vi hade supertrevligt och vi blev bjuden på grillad fläskytterfilè, klyftpotatis, sallad och såser. Det var riktigt gott. Jag tog med mig efterrätt som bestod av kladdaka med grädde och jordgubbar. Vi åt och surrade och umgicks ända till 00.30. Det var en väldigt trevlig kväll! Tack så mycket för allt!!
 
Idag har vi gjort några ärenden på stan och sedan en tur till Birsta för några ärenden där. På eftermiddagen blev det en cykeltur. Jag cyklade 1 mil och denna gång utan jobbiga utmaningar. Jag tog den enkla, raka vägen hem. Det var skönt att en gång inte tänka på jobbiga backar och långa sträckor.
 
Nu blir det film.
 
God kväll!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback