TAPAS




Måndagslyx blev det verkligen ikväll! Jag och en vän var och åt på en restaurang idag där man kan äta tapas. Jag hade aldrig provat det tidigare. Det var riktigt spännande med alla små olika rätter som vi beställde in. Vi valde 8 olika rätter. Det var champinjoner, kyckling, getostpaj, lammbiff, korv, potatis i en supergod sås, räkor och spett. Allt var spännande och gott på sitt sätt.
Vi var verkligen mätta när servitrisen frågade om vi ville titta på desserten. Vi fick en menyn och jag bestämde mig för hemmagjorda tryfflar. Jag gick en bild i huvudet att det var ett fat med chokladbitar. Men jag serverades ett stor, fin tallrik med tryfflar av mörk och vit choklad. Den mörka var god men lite mycket choklad för min smak. Den vita var även den mycket god. Det var en god och lyxig efterrätt tycker jag.

Jag tackar min vän för en trevlig kväll med supergod mat!

God kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback