BLÅBÄR


3 liter plockade jag och en kompis idag! Vi åkte till ett ställe där vi tänkte oss att det kunde finnas. Vi fick gå ganska långt upp i skogen innan vi hittade en större mängd. Men när vi väl hade gjort det så fanns det hur mycket som helst! Vi var ute i 2,5 timme och plockade. Jag fick låna en bärplockare. Va mycket snabbare det gick att plocka med denna fina uppfinning:)
När jag kom hem var det dags att rensa....vilket inte alls var lika roligt som att plocka:( Jag var less efter 1 liter. Så efter 1,5 liter så ville jag inte rensa mer idag. Jag tar resten i  morgon. Jag satte Stefan i jobb att plocka bort de små pinnarna som följer med...han tyckte inte heller det var så kul att rensa:(
Annars idag har vi kapat upp de sista grenarna från tallen till ved. Så nu är allt kapat. Nu ska vi göra ved av allt men det blir ett projekt om några dagar.

Nu börjar jag bli ganska trött efter en bra helg då vi hunnit med massor....kapat träd till ved, kört tallris till tippen, varit på Selånger marknad, städat huset, tvättat, kapat ännu mera ved, plockat 3 liter blåbär och rensat en del av dessa.

God natt!

Nathalié - Tävlingar i bloggen just nu!

Vad gott med blåbär! Man lär kunna hitta en hel del häromkring, kanske ska ge mig ut någon dag ^^

2011-08-22 / 17:13:35
URL: http://yarp.blogg.se/
Fnulan

Hej tjejen!

Vad skoj att du tyckte om min blogg. Nu ska jag kika runt hos dig med!



Kram

2011-08-22 / 21:57:59
URL: http://fnulan.se
Fnulan

Hej igen tjejen!



Jag svarar på din fråga om min kamera ikväll ;) På bloggen!

Kram

2011-08-24 / 13:03:17
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback