Vinterkryssning!


Kryssning till Mariehamn!
Det inledde vi veckan med. Vi gjorde mamma och pappa sällskap och passade på att fira pappas födelsedag samtidigt.
Det var en trevlig resa med god mat och dryck och masa trevligheter.
Det blåste en del på vägen hem men som tur är så är båten inte ute på öppet hav mer än kanske 1-1,5 timme. Sedan är det skärgård.
Vintern gav sig till känna mitt ute på havet. Det föll snöblandat regn och när vi kom i land i Stockholm regnade det och snöade massor. Så vi skyndade oss till bussen. Detta resulterade i en kraftigt stukad högerfot:(! Det går inte med ord beskriva hur ont det gjorde!Att sedan sitta stilla på en buss i 3,5 timme innan första stoppet var inte den bästa medicinen. När vi kom hem hade jag en stor knöl, stor som en tennisboll på yttersidan. Så jag hade ganska ont i onsdags men nu börjar det bli bättre. Den har fortfarande väldigt blå men det kan man ju leva med.
Vintern har även kommit på allvar här hemma. Det föll väldigt mycket snö för att vara den första för vintern. Men det är bara bra tycker jag. Då kanske vi slipper slask och sånt elände.
Så igårkväll fick jag med nästan lite ledsamhet ställa in cykeln för sesongen:( Men det är bara att gilla läget och längta tills att det blir vår igen.

Go morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback