1:a advent!


Adventsljusstaken är pyntad!
Jag köpte denna fina ljusstake i svart smide på et ljusparty för ett tag sen. Jag hämtade den igår och är supernöjd med den. Vi kom på att vi kunde använda den som adventssljustake. Så vi åkte ut på Birsta för att köpa ljus och siffror som man sätter på ljusen. Ljusen var ju inte svåra att hitta när vi har ett varhus som säljer mängder av sånt:)
Men däremot siffrorna....vi letade i varenda affär som kan tänkas sälja sånt men det var helt slut överrallt:( Så vi åkte och handlade lite mat och tänkte ge upp detta letande men då kom Stefan på en möbelaffär som säljer sådana saker. Så det fick bli vårat sista försök och där hade dom jättemycket kvar! Jippii va jag blev glad!
Vi åkte hem och jag plockade fram ljusen men de var för stora på den plattan som ljusen ska stå på. Så det var bara att ta dig iväg igen och skaffa smalare. Jag har dekorerat den med mossa och tomte i mitten. Så vi är nöjda med resultatet. Det är kul att göra nåt annorlunda än bara 4 vanliga stearinljus i en ljusstake.
Så nu är delar av lägenheten adventsfin med julgardiner i julstjärna i köksfönstret och elljusstakar i fönsterna i tv-rummet.

Nu ska här göras middag.

God eftermiddag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback