Midsommarhelgen!


Helgen har varit härlig på många sätt.
I fredags gjorde jag en väldigt lång cykeltur. Vi skulle nämligen fira midsommar med mamma och pappa i stugan. Så jag tog en cykeltur dit! Jag hade planerat det länge och vädret var kanonbra. Så det var bara att trampa iväg:) Det tog 2 tim och 15 minuter, effektiv tid 1 tim och 50 minuter. Jag tog det lugnt med många pauser. Jag cyklade förbi hästhagar och kohagar och blomsterängar och det kändes som riktig svensk sommar.
När jag kom fram var jag jätteglad att jag gjort det.
Mamma hade med sig en arbetskollega som också firade helgen med oss och min systerson och syrrans sambo kom upp senare. Syrran har jobbat hela helgen.
Vi har letat grodor, spelat badminton, boule och ett roligt paketspel tillsammans.
Så helgen har varit kanonbra med god mat och hyfsat väder.
När vi åkte hem idag for vi direkt ner till Stefans föräldrar där vi var bjuden på grillat. Hans syster och syskonbarn var också där. Solen har värmt oss bra idag så vi har suttit mycket ute. Jag köpte mig en tidning som jag läste i en solstol, det är sommar det!
Midsommarstången på bilden gjorde Stefan och min systerson på midsommarafton:)

Nu laddar vi för en ny vecka.

Go kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback