Storsjöbadet


Igår besökte jag och syrrans familj Storsjöbadet i östersund.
Vi åkte kl 8 hemifrån och var framme ganska precis kl 10 då de öppnade.
Min systerson hade längtat efter att få åka alla roliga rutchkanor. Han har varit på Paradisbadet några gånger så han kände igen en del.
De hade 3 olika kanor. Den ena var en som var helt svart när man åkte. Men det fanns små lampor man skulle försöka slå på så fick man poäng.
Den andre var en som gick jättefort. Rekordet på den var 5, 33 sekunder. Mellan 7 och 8 sekunder var väl det som de allra flesta åkte den på.
Den tredje banan var en som man åker med ringar i. Jag tror mosters go pojke tyckte den var roligast. Jag åkte den med honom några gånger. Det var lite svårt att ha full kontroll på ringen alla gånger för det gick fort. Så han och jag hamnade baklänges och det tyckte han var fantastiskt roligt:)
Förutm alla kanorna hade de trampolin och klättervägg som vi provade. De hade även så att man kunde simma ut. Det var inte så jätteskönt om man var ute en längre stund för termometern visade på -23 grader. Men när man sedan kom inomhus igen så var ju vattnet jättevarmt en kort stund.
Vi åt lunch där. Jag hade tagit med mig kycklingsallad som jag hade gjort och två baugetter.
Så vi hade en mysig och rolig dag på badet. Jag gillar att vara i vatten och att då också få kunna åka en massa roliga attraktioner gjorde det extra roligt.

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback