Snö, snö och åter snö


Nu har det vräkt ner snö konstant i två dagar! Nu får det räcka.
Igår var planen efter jobbet att jag skulle åka och träna. Därför kunde jag ha bilen hela dagen igår. Men att köra i det snökaos som infann sig var inte det roligaste jag har gjort. När jag skulle köra ut från parkeringen på jobbet så körde jag fast. Men jag fick hjälp att putta på. Så det var ganska snabbt avklarat. När jag kom ut på stora vägen så insåg jag att det inte ens var värt att ta sig till Helex då det med stor säkerhet inte hade hunnits plogas där.
Så jag valde att hoppa över träningen och åkte istället direkt ut till Birsta för att hämta Stefan på jobbet. Det tog mig 50 minuter att ta mig det, som i vanliga fall tar ca 20 min om man åker Timmervägen.

Sedan blev det besök på Ikea och Birsta city. Jag har aldrig varit med om att dessa ställen har varit så lugnt med folk en lönedag. Det var inte mycket folk som handlade upp sin lön denna kväll inte. Det var väl ingen som ville ge sig ut i snön.
Vi åt på Ikea, jag åt kycklingfilè med potatis och sås. Stefan åt köttbullar.
Äntligen inskaffade jag mig en almenacka inne på Birsta city. Jag hade inte en tanke på att skaffa en innan årskiftet, utan har kommit på nu den senaste tiden att det skulle vara bra att ha en. Så nu kan jag hålla reda på allt igen.
När vi var klara där åkte vi till Ica Maxi för att fylla på matförrådet. Det behödves verkligen.

Idag har det kommit ännu mer snö! När jag slutade idag hade jag en timme på mig att gå hem, byta om och gå ner till en föreläsning. Under dagen tänkte jag flera gånger att det nog inte skulle bli så kul att gå efter gatorna en dag som denna. Men lika snabbt tänkte jag att inte skulle ha något annat val och att det ändå är skönt med frisk luft.
Men så när jag gick ut genom dörren på jobbet så stog Stefan där med bilen och väntade! Då hade han flexat för att kunna hämta mig så jag skulle slippa gå i ovädret. Det var väl fantastiskt snällt gjort?=)

Jag hoppas det inte snöar på lördag för då ska jag till paradiset=)

Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback