Plockmat


Stefan kom med en jättebra idè att äta plockmat på fredagskvällen.
Så vi köpte hem lite av varje som skulle passa bra ihop.
Det blev gratinerad pasta, en supergod ost -och skinkpaj, rostbiff, brieost, baugette med taco färskost, sallad, gurka, körsbärstomater, road Island och vitlöksdressing och flingsalt.
Det var verkligen supergott allting. Pajen hade vi aldrig gjort förut men det blev ett lyckat resultat. Flingsalt tycker jag sätter piff på maten. Innan jag träffade Stefan så visste jag inte att det fanns. Men nu använder jag det ofta. Jag tycker framför allt det passar bra till grillat och till klyftpotatis men det gjorde också susen till den här pajen.
Så den här typen av mat måste vi göra fler gånger.

Annars i veckan har det inte hänt så mycket. Jag har tränat på gymmet två gånger, vi åkte en sväng till Birsta här om kvällen men i övrigt har det varit ganska lugna kvällar efter jobbet.
Det har ju varit en del att se på OS men ärligt talat så tycker jag det ska bli skönt att det snart är över så jag får se min favoritserie, Andra Avenyn igen. Det har jag längtat efter.

Vi får se lite vad som händer idag. Jag skulle behöva ge mig ut och köpa nya örhängen. Den ena ploppen till dom jag hade har jag tappat. Jag har haft dom länge så det gjorde inte så mycket. Så ett nytt smycke i örat skulle vara kul.

Go morgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback