Karlstad!


I helgen har vi varit och hälsat på våra vänner i Karlstad!
Vi åkte klockan 06.00 på fredag morgon. Första stoppet blev i Gävle där vi stannade och åt hotellfrukost. Det var supergott som alltid.
Vi åkte sedan vidare och vi tog vägen genom Falun-Borlänge. I Borlänge finns ett stort köpcentrum där vi gick runt ett tag. Jag köpte inget men det var roligt ändå att gå runt där.
På eftermiddagen när vi kom fram tog vi det lugnt och satt och pratade och hade det väldigt trevligt.

Till middag serverades Tacos, Mums!
Den första bilden i detta inlägg är en aktivitetspingvin som deras dotter fick av oss i present. Den var väldigt rolig tyckte hon:) Det gick att snurra på den så spelade den och så åkte bollarna i den runt, runt.

På lördagen tog vi det lugnt på förmiddagen. Sedan blev det en tur till Ikea som det inte var allt för långt ifrån där dom bor. Jag tycker alltid att det är lika roligt att gå runt i olika Ikeavaruhus även om utbudet är det samma.
På kvällen tog vi oss en fotopromenad med våra snygga kameror:) Jag tog några bra bilder.

Våren hade kommit längre där i Karlstad än här uppe så jag passade på att tag några bilder på vårblommor.
När vi kom hem fixade vi middagen som var supergod. Den bestod av massa gott, varm sallad och kött och potatis där hon hade lagt allt på en plåt. Det måste vi prova hemma framöver.

Vi åkte hem igår vid 11-tiden. Vi stannade förbi hos min farmor och farfar. De bor inte långt ifrån Karlstad så det passade perfekt och hälsa på dom. Där blev vi bjuden på lunch och kaffe. Det var gott och vi hade det supertrevligt.
Sedan fortsatte vi vår långa resa norrut. Vi åkte via Enköping och Uppsala där vi stannade till på Gränby köpcentrum.
Det blev middag efter vägen i Iggesund. Vi var hemma ca 21.30.

Tack för en supertrevlig helg!

Go kväll!







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback