En hösthelg i stugan

                           
I fredags åkte jag och Stefan upp till stugan.
Det var länge sedan vi var där. Det var ganska kallt inne när vi kom. Så Stefan drog igång en brasa direkt. Det blev varmt på några timmar. Vi gjorde varma mackor till middag. Det är gott och det var skönt att göra något som går ganska snabbt eftersom klockan var ganska mycket när vi kom upp och för att slippa stå vid spisen hela kvällen så blev det mackor..Gott!
På lördagen hade vi ett projekt som vi pysslade med några timmar. När mamma och pappa fick lägga om taket på altanen i våras, målade jag och Stefan plankorna till innertaket. Det blev då plankor över som har legat ute under pressänning som de ville ha in till förrådet. Så vi satte upp konsoller och en liten hylla som plankorna kunde ligga på. Sedan var det bara att lägga upp allt. Det vart kanon bra tycker vi själva:)
                                 
                                 
Under tiden vi höll på med detta gjorde vi i ordning en brasa i grillen som är en cementring. Vi täljde oss två pinnar och grillade korv. Jag lyckades tyvärr tappa tre stycken i elden. Så till slut gav jag upp. Men då fick jag den korven som Stefan hade grillat:) Så grillade han en ny till sig.
                            
                                                  
                              
När vi grillat och gjort klart i förrådet gick vi in och tog det lugnt. Jag läste Amelia och Stefan läste ur sin bok. Det var skönt att bara ta det lugnt ett tag.
Sedan blev det dags att börja med middagen. Vi hade längtat efter att grilla. Så vi la en fläskfilè på gasolgrillen. Vi hade egen klyftpotatis till och sås och vitlöksbröd och det vart supergott.
                            
På kvällen såg vi nya Wallander filmen som kom ut i onsdags. Men jag tyckte den var så där. Jag har sett bättre av dessa filmer.
Vi åkte hem ganska tidigt från stugan i morse. Vad vi gjort idag skriver jag om i ett nytt inlägg.

Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback