Bergsklättring

 
Så var denna dag snart till enda.
Det största äventyret idag blev skattjakt uppför Svartviksberget...phuu! Det var väldigt brant och på vägen upp hittade vi inte direkt någon stig att ta oss fram på. Så det var bara att gå mellan stenar och snår. Jag kom på att det var lättare att ta sig upp om jag gick på alla fyra. Så jag klättrade mig upp precis som en hund:) Efter ett bra tags klättrande kom vi upp till grillplatsen på bilden. Där satte jag mig och vilade mina trötta ben en stund. Där stog gps:en på 40 meter, alltså det var avståndet som var kvar fram till skatten. Så vi gick en bit till och letadde bland stora stenar och där hittade Stefan skatten:) Ledtråden var "grotta" så det var ganska lätt att hitta. Den låg i det stora svarta hålet på bilden.
Sedan var det bara att börja ta sig nerför berget. Men då hittade vi en bra stig som gjorde det hela mycket lättare. Men innan vi gick ner ställde jag mig längst ut vid kanten och kollade på den fina utsikten utöver Hemmanet.
                      
Men sedan gick vi ner. Vi var ganska trötta i benen när vi kom till bilen. Men det var skönt att komma ut lite och göra en ganska fysiskt ansträngande promenad. Vi hade nog aldrig gjort det om vi inte hade haft vårat intresse att leta skatter. Så pass mycket som vi är ute på utflykter hade jag aldrig gjort om vi inte hade haft det här intresset heller. Vi har haft många roliga och spännande äventyr på grund av detta. Det jag tycker är extra roligt är när vi är ute och letar skatter på nätterna. Då tar vi på oss varma kläder och tar med oss ficklampa och beger oss.
Annars idag har vi gjort lite av varje. Vi klippte gräset hos Stefans föräldrar i morse.
När vi kom hem efter bergsklättringen åkte vi hem och städade. Sedan slöade vi framför tv:n innan vi åkte och käkade kinabuffè. Det var kanongott som alltid.
Vi har gjort en rensning i kyl och frys och i skafferiet. Det är skönt att det är gjort inför i morgon då vi tänkte åka och storhandla.

Nu slappar vi framför tv:n.

Go kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback