Bakdag!

      
                      
I morse blev jag jätte sugen på att baka.
Så när vi kom hem från Birsta tog jag och bakade kladdkaksmuffins. Det var första gången jag gjorde det. Dom blev så där tyckte jag. Jag skulle ha haft dom längre i ugnen för de blev lite väl kladdiga i mitten. Men då vet jag det till nästa gång. Jag gjorde även en jättegod sockerkaka som jag även gjorde igår. Receptet hittade jag på nätet. Den blev verkligen jättegod! Sedan blev det även en hallon-och blåbärspaj. Jag plockade lite blåbär tidigare i höstas som jag länge tänkt göra paj av. Men så var det inte så mycket bär jag plockade. Så jag ville fylla ut det med lite hallon. Så jag blandade ihop det som fyllning. Jag har inte gjort en sån paj tidigare men även den blev ett väldigt lyckat resultat.
Allt detta goda fika bjöd vi Stefans föräldrar på. De kom hit vid 18-tiden till en söndagsmysig lägenhet fylld av massa tända ljus.
Annars idag har vi som sagt varit på Birsta en sväng. Jag bytte en fleecetröja som hade gått sönder. Vi åkte även till Stefans jobb och städade ur bilen. Det behövdes verkligen. Medan jag bakade åkte han och tvättade den. Så nu är den ren och fin både in-och utvändigt.

Helgen har gått fort men vi har gjort mycket, både det som vi tycker är roligt och mycket bra praktiska saker.

Go kväll!


Syrran

Mmmmm, pajen såg supersmarrig ut :)

2009-10-19 / 12:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback