Kvartersteatern 30 år!

Kvartersteatern hade ikväll premiär för sin jubileums föreställning. De firar 30 år! Jag har själv varit med och spelat 3 av alla sommarspel. Föreställningen ikväll bestod av inslag från flera av alla de föreställningar de har gjort genom åren. Den var otroligt bra. Det är mäktigt att se alla bra skådespelare och lyssna på all bra musik!
När jag tittade på kvällens föreställning fick jag så mycket minnen efter de år som jag själv var med och spelade.  Att stå på scenen som amatörskådespelare är så roligt. Jag har aldrig varit en teaterapa men det behöver man heller vara. Alla kan spela teater.
Vi repade flera månader innan premiären och det var värt varenda minut. Det var så kul att vara med. Vi spelade ca 18-20 föreställningar varje sommar. Jag var med i Alladin, Le miserable och Lilla Dorrit. Då spelade vi i cirkustält. Att spela i ett sånt tält mitt i sommarvärmen gör att det blev ännu varmare där inne, dubbelt så varmt som ute.
Det som också gör föreställningarna så bra är all kostym och rekvisita. Vissa scener kommer jag ihåg mer än andra på grund av den känslan man fick när man stod där till mäktig musik inför fullsatt publik och spelade med härliga människor.
Jag letade i mina gamla bilder från teatern.
 

Go kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback