Första snön


I morse när jag tittade ut var det vitt på marken!
Jag tycker om alla årstider. Jag tycker det var bra att snön äntligen kom för då blir det lite ljusare ute. Hösten är ganska mörk och grå och trist innan snön faller. Men som alltid när första snön anländer så blir det mest blött och slaskigt och den smälter bort snabbt. Men då är det bara att vänta tills snön är här på fullaste allvar.

Detta fick också bli slutet för cyklandet för detta år.
Jag ville vänta in i det sista och cykla så länge som möjligt och det har jag verkligen gjort...inte den här veckan kanske då jag har haft möjligheten att få skjuts till jobbet eller ha bilen själv. Men annars har jag kämpat på med kyla och frost på morgonen och trampat upp till jobbet. Hem har jag bara nedförsbacke så det har inte varit det minsta bekymmersamt.
Så idag på eftermiddagen mitt i det värsta snövädret cyklade jag ner till Cykelnisse för att att lämna in mitt bästa färdmedel för en ordentlig service så den är fin inför våren. Sadeln är trasig, bromsklossar behöver bytas och kedjan behöver kollas. Så han skulle gå igenom den noga. Han tyckte jag hade en jättefin cykel. Det var kul att höra. Jag trivs väldigt bra med den och jag använder den mycket. Nu får jag använda mina två ben om det är så att jag inte har möjlighet att ha bilen när jag är i det läget att jag vill ta mig någonstans. Men med bra skor, reflexer och varma kläder så ska detta inte vara något problem.

Go kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback