Får på åktur!


Igår när vi åkte till Birsta för att handla mat såg vi något roligt!
När vi skulle åka ut på motorvägen hade vi denna volvo framför oss. Stefan såg något som rörde sig där inne i bagaget. Han sa ganska snart att det såg ut som ett får! och mycket riktigt, det VAR ett får! Jag har aldrig sett ett får åka bil, framför allt inte i bagageutrymmet på en personbil! Jag tog fort fram kameran och fick några bilder varav denna blev den bästa. Det är inte det enklaste att ta en bild när man åker på motorvägen då man får köra snabbt där.

Annars igår gjorde vi allt möjligt.
Vi började dagen med att äta frukost på hotellet på södra berget. Det var riktigt gott. Det var längesen vi åt sån frukost nu. Det har nog inte blivit av sen vi var på semestern i somras.
Sedan blev det som sagt en tur till Birsta för att handla lite mat till bjudningen på kvällen.
Städning stog också på schemat. Det behövdes verkligen städas här hemma. Vi gjorde rubbet, vi dammade, damsugade och torkade golv och gjorde det mysigt med lite nya ljus och sånt. Så nästa städning blir väl när det är dags att sätta upp elljusstakarna och julpyntet. Det ska bli mysigt. Jag gillar julen.
Vi hann också med en tur på stan. Vi gick och kollade lite men vi gick inte allt för långa sträckor för jag har börjat få skavsår av mina fina stövlar jag köpte förra helgen. Men så är det alltid när jag köper nya skor. Men det brukar gå till sig efter ett tag så stövlarna har format sig efter mina fötter. Jag är så nöjd med dom och är jättesköna att ha på sig.
På kvällen var min syster och hennes familj här på middag. Vi bjöd på den goda kycklinggrytan med ris till och sallad och baugette. Det var mycket uppskattat:)! Det blev även glass till efterrätt och det tror jag var höjdpunkten för min 5 åriga systerson:) och ostkrokar...han älskar det! Det har varit hans favorit snacks ända sedan han började äta sånt.

Go morgon!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback