Ett bra köp! och geocaching Event

 
Igår köpte jag dessa fina stövlar!
Det är många som har höga stövlar nu med tights och kjolar och annat snyggt. Så förra helgen fick jag också en tanke att jag också kanske skulle ge mig ut för att titta om några skulle passa mig. Första svängen jag var iväg och tittade var det svårt att hitta några. Jag hade några krav och det ena var att jag måste få i iläggsulorna. Det går nämligen inte  i alla skor. Jag hittade inte några som passade och som var sköna. Men i fredags provade jag ett par som passade bra över vaden och som sulorna passade perfekt i. Jag la undan dom till igår och provade med rätt byxor också. Så då bestämde jag mig för att köpa dom och jag är jättenöjd.

Annars igår blev det rätt lugnt. Vi tog en sväng på Birsta också. Jag kollade på lite kläder som jag skulle kunna ha till stövlarna.
Vi handlade lite innan vi for hemöver. Till middag blev det fläskfilè, egen klyftpotatis, vitlöksås och persiljesmör. Det var fantastiskt gott och potatisen blev perfekt. Om ni inte brukar göra egen så prova gärna för det blir mycket godare tycker vi.

På kvällen var vi på ett geocaching event.
Runt hela världen igår kl 19 uppmärksammades geocaching. Här i Sundsvall samlades man på torget med var sin lampa som skulle tändas exakt kl 19 och släckas 19.15. Så Stefan och jag åkte dit för en kul grej och för att träffa andra geocachare. I regnet var det många som hade sökt sig dit. Vi skrev i en loggbok att vi varit där. Sedan fick vi kordinater till en cach som hade lagts ut för det här eventet. Flera tog den efter detta men vi tyckte det var aldeles för dåligt väder så det kanske blir idag istället.

Det är sånt tråkigt väder. Regnet slår mot taket. Varför kan det inte bli minusgrader så detta istället faller i snö? Hoppas det sker snart!

Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback