Målarhelg i stugan

I helgen har vi varit i stugan. Mamma och pappa håller på att lägga om taket på altanen. All snö i vinter gjorde att det blev dags att byta tak. Så jag och Stefan hade lovat att hjälpa till att måla innertaket. Så vi har målat 96 stycken långa plankor. Det är tur att vädret har varit med oss. Det kom lite regn igår men det gick bort snabbt.

Min systerson har också varit i stugan med sin mormor och morfar hela helgen. Det har varit full fart på honom.

Vi grillade till middag igår. Det var supergott.

Mamma har hjälpt mig att sätta ny jord i mina blommor som jag har här hemma, tack för hjälpen, mamma.

När vi kom hem idag var vi båda så trötta så vi gick och vilade ett tag. Jag vaknade och insåg att det var lite tid kvar innan vi skulle ut och äta. Vi hade bokat bord så det blev snabba ryck att hinna göra mig i ordning. Vi åt på Viktoria. Det är så bra mat där.

Vi ska snart sätta igång en sällskapsresan film:) Dom kan jag se hur många gånger som helst, särskilt första och andra filmen.


                  
en stor groda som satt ganska stilla              Min systerson matar myrorna med äpple

mammas trädgårdsdekorationer
     
     

Målade brädor


Grillat är så gott!


Kram









                                        



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback