Fredag!


Det var ett jättehärligt väder igår! Jag har den stora fördelen att få vara ute mycket på jobbet. Det är underbart när det är sånt här väder.
Jag och Stefan åkte iväg på skatt jakt på kvällen. Vi åkte ut till Matfors. Där hade det kommit några nya skatter sen vi var där sist och det var någon gång tidigt i vintras. Jag kommer ihåg det var snö för vi fick plumsa massor.
Först åkte vi till ett ställe där det fanns en multi, där man hittar en och som man sen får ledtråd till nästa osv. Vi hittade den första galant. Den satt i en vägskylt. Där fanns kordinaterna till nästa. Kordinaterna ledde till en gammal bydgegård.
 
        
Det var väldigt fint där. Vi letade länge efter skatten men vi hittade den tyvärr inte. Till slut gav vi upp och åkte vidare till nästa. Men först åkte vi en sväng till affären och köpte oss var sin glass. Jag åt en 88:an. Det är en av mina favoriter! Mums!
Sedan tog vi några som var ganska enkla. Vi har haft lite oflyt nu på sista tiden att hitta skatterna vi har letat men då hittade vi fyra stycken på raken. Tack för det!
Jag såg några djur under våran utflykt. Jag såg ett fågelbo vid den fina bygdegården men det var inga fågelägg i.
När vi hade tagit våran sista skatt för kvällen såg vi en liten, liten fågel som satt på en stig. Den såg ut att inte kunna röra sig den stackaren.

 

Vi såg även en jättefin vit häst i en hage. Den såg ut att ha det underbart i det härliga gröna gräset, som den glufsade i sig. När det är soligt och jag ser en häst, då tänker jag ibland på alla härliga skogsritter jag hade under min tid jag var hästjej. Det var härligt att galoppera i full fart uppför "långbacken" vi hade vid ridskolan.



Kram!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback