Aj!

I somras stukade jag min högra fot innan jag skulle spela föreställning av Lilla Dorrit, ett sommarspel som vi spelade hela sommaren. Jag trampade snett i lösgrus och det gjorde så himla ont. Jag fick vara hemma några dagar från jobbet för jag kunde knappt gå eller stå. Jag köpte mig ett fotledsstöd som var bra stöd för fot och fotled.
I höstas stukade jag samma fot igen i en ojämnhet i marken. Då hade första stukningen inte hunnit läka ännu så jag var ganska svag i fotleden. Det slutade med ett besök på akuten och röntgen men den var inte bruten. Ända sedan det här hände har foten varit svag och gör ont ibland.
Idag trampade jag i ett hål i marken med samma fot! Usch! Den här gången kunde jag stödja och gå på den ganska snabbt men jag är blå och det gör ont runtom hela foten. Så nu blir det att använda foteleds stödet ett tag igen. Jag hade planerat att träna på gymmet idag. Det gick bra trots min onda fot. Jag gjorde inget ansträngande med foten. Det gick även bra att cykla till träningen och hem.

Nu ska vi se rent hus.

Kram

Helena

Åh, du och din fot! Ska vi köpa en ny, som är hel ;)? Hoppas att den läker snabbt den här gången. Men överansträng den inte för fort, så det inte blir bakslag. Kramis, syrran.

2009-05-14 / 07:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback