Försvunnet kort och punka

Dagen igår flöt på så bra...ända till kvällen kom....

18.15 skulle jag träffa min vän som jag skulle åka medvind med. 17.50 går jag till bankomaten för att ta ut pengar. Jag stoppar in kortet och ...sllurrppp!... så tog den mitt kort!! Det bara försvann! 18.00 stängde banken så jag fick gå dit och beställa ett nytt. Men det vart så himla snopet att bankomaten bara tog det så där=(
17.55 ringde jag till stefan som fick komma ner med pengar åt mig. Han hade bestämt att han skulle se fotbollen som började 18.00. Men självklart åkte han ner. Du är Bäst!
Här var det inte nog. Stefan skulle ha kommit och hämtat mig vid båten vid 22- tiden. Vid 21.30 ringde han och sa att han när han skulle åka så upptäckte han att det var punka på bilen! Däcket var helt platt! Så jag fick skjuts hem. Sen tog vi en promenad till mina föräldrar för att låna deras bil så vi kunde ta oss till Njurunda. Där hämtade vi domkraft och fälgkors så vi kunde få loss däcket. Så runt 00.00- tiden stog vi på knä här ute på parkeringen och bytte däck. Det är inte varje fredag natt man gör det. Men allt löste sig bra. Vi ville ha det gjort för att vi har idag planerat lite saker vi ska göra och behöver ha bilen.

Tack mamma och pappa för att vi kunde låna eran bil, trots tiden på dygnet!
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback