En av mina bästa ägodelar


Mina allra första glasögon, de hade jag på mig för 26 år sen!


Jag har i några dagar haft lite ont på näsan där glasögonen sitter.
Jag har inte tänkt så mycket på det utan jag har trott att jag kanske bränt mig lite i helgen när det var så soligt och varmt. För det är som solbränna det har känts som. Idag på jobbet tog jag av mig glasögonen för att klia mig i ögat. Då upptäckte jag att den ena plastgrejen som sitter på glasögonen, som vilar mot näsan hade lossnat! och inte hade jag märkt det...haha..ja ja...så det kan gå. Det var bara att ta sig en cykeltur till optikern efter jobbet och fixa en ny. Det var lika bra att byta ut den andra på samma gång. De brukar bli slitna och fula med tiden dom där små grejerna.

Jag har haft glasögon sedan jag var ca 2 år. Jag har haft en del bekymmer med mitt synfel genom åren. Men jag gjorde en operation i januari 2004. Då blev det mycket bättre. Innnan operationen fick jag inte köra bil på grund av mina synfel. Men efteråt fick jag det..jippi!!
Jag har sparat alla mina glasögon jag haft genom åren förutom ett par. Glasögonen är en av mina bästa ägodelar!

Go kväll!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback