Utflykt till Härnösand


Idag när det varit så där grått och trist väder tog vi oss en liten utflykt till min gamla boendestad Härnösand.

Utflyktsmålet var Dollar Store. Det finns så mycket roligt där. Vi inhandlade lite grejer till semesterresan, papperstallrikar, plastmuggar, våtservetter och plastbestick som hade så fina färger tycker jag. De var lite mer rejäla än de vanliga vita vilket gör att de förmodligen har lite bättre hållbarhet.


När vi var klara åkte vi en liten sväng genom stan. Jag bodde i Härnösand när jag läste till förskollärare. Jag bodde där i 3,5 år. Det är en gammal och fin liten stad. Det är nära till allt. Vart man än skulle tog det ca 10 minuter att gå..nästan i alla fall. Det var 3,5 härliga år som student och studentlivet lever man nog bara en gång, Oj va roligt vi hade, jag och mina vänner.

I det här huset bodde jag, fönstret längst upp till höger och fönstret bredvid var mitt rum. Det var ett lagom stort rum på 26 kvm. Det var rymligt och bra och fick plats med det jag ville så det räckte åt mig. Jag bodde i studentkorridor och det var ett härligt och roligt liv. Jag delade kök med 6 stycken andra och det fungerade kanonbra. Vi hade gemensam städning 1 gång i veckan vilket var en förutsättning för att hålla det rent och fint. Var och en diskade efter sig vilket också fungerade bra. Tänk om alla skulle ha lämnat disken efter sig...
Vi umgicks mycket, hade middagar och fester och hade allmänt roligt. Det var en viktig del av studentlivet mitt i allt pluggande. Jag hade väldigt bra grannar och det har gett vänner för livet. Härnösand är som sagt en liten stad och med mycket studenter så jag lärde känna mycket folk som jag umgicks med i stora kompiskretsar.  Ja ja, nog om detta men slutligen kan jag säga i alla fall att studentlivet var en period i livet jag aldrig glömmer!

Go kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback