Första dagen på semestern

 
Första dagen på semestern!:) Härligt!

Jag och mamma åkte ut till Birsta. Mamma köpte jättefina ljuslyktor på Ikea som hon ska ha på deras fina altan i stugan. Jag köpte en hylla vi ska ha till våran sänggavel som vi ska göra.
Vi gick på Birsta city och kollade. Jag köpte strumpor. Jag har börjat gilla såna där 3/4 strumpor. Så det fick bli 5 par nya såna.
Vi kollade i lite andra affärer på området också. Det finns mycket fint:) Det är mycket jag skulle vilja ha nu när vi gjort om här hemma. Men frågan är ju om man har användning av allt man vill ha?
Jag valde ut den här fina blomman med en passande kruka till, som jag fick av mamma. Tack så mycket! Den blev jättefin i vårat köksfönster med de lila gardinerna.
I morse när jag skulle bege mig ut på en cykeltur så upptäckte jag att fram hjulet på cykeln var helt platt. Jag tänkte på en gång att det var punka. Men jag drog ner cykeln till cykelnisse för där utanför finns det cykelpumpar. Jag testade att pumpa i ganska mycket luft och den stannade kvar. När jag kom hem från cykelturen var luften fortfarande kvar. Så förhoppningsvis är det inte punka. Jag får kolla i morgon om det har pyst ut någon luft. Jag har haft cykeln i 9 år och har aldrig fått punka så den har klarat sig bra tycker jag, mitt allra bästa färdmedel:)
Stefan skulle till att skruva ihop våran trapp avsats till sängen ikväll. Vi ville så gärna få fast den ikväll men när vi trodde att vi skruvat fast den så märkte vi att skruvarna var för korta:( Så detta lilla projekt får vi ro i land i morgon istället.

Go kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback