Bakdag och Stefan nyfrissad


Idag fick jag nåt infall att baka. Det händer inte allt för ofta men idag var det roligt.
Jag började med att göra en sockerkaka med chokladbitar i. Den blev väldigt smarrig:) Sedan gjorde jag en dubbel sats chokladbollar. Det brukar inte bli så många om man gör en enkel. De är roliga att göra men jag gillar inte att bli kladdig om händerna vilket är svårt att undvika när man göra dessa små goda bollar:( Men lite får man ju stå ut med.
Därefter gjorde jag en kladdkaka som är såååå gott, särskilt med glass till. Jag tycker inte om grädde så jag brukar välja andra alternativ. Även kladdkakan fick gott betyg:)
När jag gjort klart dess tre bakverk så ville jag inte sluta baka....så det fick bli en dubbel sats chokladbollar till och ytterligare en sockerkaka. Det är bra att ladda frysen och ta fram när det kommer främmande.

Ikväll åkte vi till Stefans syster. Hon brukar klippa oss och den här gången var det Stefan som behövde bli av med lite hår.
   
             Före                                                                                 Efter
                                                             Snygging!

Jag hann också med en cykeltur idag på 2,2 mil. Det var härligt att komma ut i friska luften efter att ha stått och bakat upp i en varm ugn större delen av dagen.

Go kväll!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback