Julafton!


GOD JUL!
Vi firade jul hos min syster och hennes familj. Jag och Stefan åkte dit ut vid 11 tiden. Vi åt jullunch och umgicks. Vid halv två åkte Stefan till sin syster och firade jul.
Jag åkte och hämtade mamma hemma hos dom för hon jobbade till halv ett. Syrran jobbade också och hon kom hem precis till Kalle Anka som börjar kl 15. Vi brukar alltid se det. Jag gillar nog tomteverkstan mest och piff och puff. Pappas favorit är när Musse pigg och Långben campar. Vilken är eran favorit?:)

När Kalle var slut gick min systerson till fönstret och tittade och väntade. Han kom ihåg sen förra året att tomten kom från skogen. Därför stog han länge och tittade och plötsligt dök han upp där i mörkret med sin fackla! Han gick förbi fönstret, in på gården och bankade på dörren. Våran 5 åring hjälpte den gamla tomten till sin stol vid granen.
Han delade ut några julklappar men sen berättade han att han hade mycket att göra för det var många barn som ville ha julklappar. Så han fick hjälp ut till dörren igen.




Min systerson fick jättemycket klappar. Det var kläder, radiostyrd långtradare, hockeyspel, målvaktsbenskydd, skidor, spel, böcker och lego och massa annat. Han var jättenöjd med allt han hade fått.

När vi hade öppnat alla julklapparna åt vi god julmat.
Jag åkte därifrån på kvällen till Njurunda för att fira lite med Stefans föräldrar också. Där öppnade vi julklappar och såg på film. Av mamma och pappa och syrran och hennes sambo fick jag lite av varje, bland annat presentkort och ett jättefint hjärta i smide som man ha ljus i och hänga i fönstret.
Så jag är nöjd med årets julafton. Jag tycker verkligen det är barnens dag och det bara lyste i min systersons ögon när tomten kom och när han öppnade alla julklapparna, då är det verkligen underbart att vara moster!

GOD JUL!

Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback