Jul i Stockholm!


I helgen som var åkte jag och Stefan och hans föräldrar till Stockholm.
Jag hade fortfarande väldigt ont i foten. Så det var inte så jättekul att halt runt på stan men med verktabletter och lite vilja så kämpade jag på.
Vi åkte kl 6.00 på lördagen och vi anlände i huvudstaden vid 10.30. Vi bodde på hotell på Lidingö. Så när vi kom fram kollade vi om vårat rum var ledigt och det var det. Så vi kunde checka in på en gång. Vi lämnade av väskorna på rummet och sedan tog vi tunnelbanan in mot stan. Vi hade det jättehärligt och mysigt bland julpynt och julstämning i hela stan. Vi gick i affärer, åt en supergod lunch och strosade runt.
Vi gjorde ett besök inne på NK. Något som inte gick att missa var denna:)

Julgranen var, som ni kan se här på bilden helt fantastisk och hur stor som helst! Det var så mysigt att bara stå och beskåda detta stora träd med vacker belysning!
Gallerians skyltfönster var också något som var utöver det vanliga! Att se alla barn och deras tindrande ögon som stog och tittade nyfiket på de fina fönstrena gjorde att julkänslorna hos mig växte.

 
 

När vi var nöjda med våran runda på stan åkte vi till hotellet och vilade ett tag. Jag passade på att vila min onda fot:( 
Vi gjorde oss i ordning för att åka in mot stan igen och äta en god middag.
På söndagen var det hemgång. Vi gjorde några stopp, julmarknad  i Steninge Slott, galleria i Uppsala och ett besök på Ikea i Barkaby där det utanför ingången stog två väldigt långa personer:)


Vi är nöjda med våran helgtripp till Stockholm!

Kram



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback